Kalmarhem kan dra något gammalt och mögligt över sig

Skadar det att vara trevlig när man pratar med någon i telefonen???
Uppenbarligen tycker dom på kalmarhem det, jag har pratat med två stycken på två dagar och båda e lika snäsiga och benhårda, GAAH... jag va inte på bra humör efter de samtalen. Stackars mina jobbakompisar som fick stå ut med mej innan jag lugnade ner mej.
Men vi har lagt en intresseanmälan på två lgh nu så vi får väl se :S

Efter jobbet gick Madde och jag och simmade en stund medan killarna höll på med sina datorer.
Jag måste kolla med aktiv-fritid på måndag, så jag kan få simma till ett billigare pris, annars blir det lite dyrt, men jag kommer inte lägga av. man måste ju röra på sej och jag e lite kräsen när det är angående träning.
Jag HATAR att sringa omkring och känna mej svettig, äklig, och helt slut. Så jag har fyra saker att välja mellan.
1: Simma (såklart)
2: Yoga (vilket faktiskt finns här nu, JIPPI)
3: Vattengympa
4: Promenader, fast nu e det för kallt, halt eller så e all snö bara slaffs och glaffs :(

1,2 och 3 kan jag få billigare i och med att jag e kommunanstäld. 4an kräver bara lite bättre väder och ett par bra skor ;)

jag vill ha 20+, sol, en strand, bada lite, sola lite, äta en massa nyttig, god frukt, kanske en paraply drink ;)
just nu e det bara bada som jag kan fixa.

Jag e väldigt nervös inför onsdag när vi ska hämta den nya kissen, vi har (nog) bestämt oss för namnet Ozzy. inget ovanligt men vi kom inte överrens om något annat. Min röst låg på Charlie men det sa Totte helt nej till
:(

Totte omformaterade min data idag, OHH vilken skilnad, jag som hade varit berädd på att jag måste köpa en ny snart, tror inte det behövs innan sommaren iaf. Det e helt underbart, datan reagerar faktiskt innan jag hinner somna. Igår kväll skulle jag installera Nero, det slutade med att jag somnade och fixade sista installeringen nästa morgon.


När madde och jag var påväg hem från simhallen ringde totte, det droppade från vårat tak, mellan hallen och vardagsrummet :(  det va inte så mycket och det slutade efter ett tag, men jag ringde hyresvärden och han ska komma och kolla i morron. antagligen så e det en dusch ovanför och därför varierar droppandet, eller så srider det sig i taket innan det droppar mer. jag ringde runt 17.30 så jag tycker att det e konstigt att han inte kommer förren imorron...
men men vad vet jag, uppenbarligen inget :P

God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0