en lugn dag

idag har vi bara tagit det lugnt. Tog en lång sovmorron hämtade mina paket på posten. Fick mina ballerinaskor idag- väldigt passande för årstiden. Fick även min jobbarmugg och min nya vår-jacka, åxå passande för denna årstiden.

jag har haft migrän-varning hela dagen. har knaprat i mej så många tabletter som möjligt men inget hjälper. jag får väl se om den har gått övet tills i morron annars får jag sjukskriva mej. man kan inte jobba på en demensavd. som man inte e van vid om man har extrem huvudvärk.

jag har funderat på vad jag skulle jobba med om jag inte hade vart inom vården. frisör e ett allternativ, vetrenärs accistent e något som jag skulle kunna tänka mej.
om jag skulle ta ett drömjobb, elt utan några realistiska tankar så hade det varit chef över ett galleri eller konst museeum, antingen i london eller paris. tänkt att styra över lovren... styra över vilka utställningar som ska visas, när mona-lisa ska dammas :D

jag skulle vilja plugga historia på ett större plan än vad gymnasiet kunde erbjuda, även konst och religion skulle vara intressant. men vart kommer man med det? de e ju mest ett stort intresse.
Arkeolog kanske skulle funka, utforska´gammla samhällen på öland kanske...

nja inget av detta e aktuellt just nu, kanske om ett år eller när jag har fått barn...

bye 4 now


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0