Nu åkter julen ut

Idag åkte alla julsaker ner i lådan... så skönt att ha det "vanligt" hemma igen.
Alla som känner mej kan intyga att jag Älskar julen men julsaker ska vara uppe långt innan jul, jag börjar pynta i mitten av november, men efter julen så vill jag ha bort allt. Jag ville ta bort det på annandagen men jag tyckte att det e lite festligare vid nyår om det glittriga fick vara kvar.
Det e tre julsaker kvar, en julby i porslin (vi har inte hittat lådan det ska ligga i), julgranen (fast den e bara grön, inget glitter eller så) och sen står det ett ljus på vardagsrummsbordet som har ett "jul-aktigt" mönster.
men snart e granen nere, byn nerplockad och ljuset nerbrunnet.

Jag hittade ett par kuddar på jotex som jag ska beställa, ljusa med skissade elefanter på.
vi ska försöka ha afrika-tema i vardagsrummet. just nu e det en blandning av afrika/asien/fotolls-stadium.
Det ska nog bli bra när vi väl har fått ordning på det hela.
Asiensakerna ska in i sovrummet och aikflaggan får vara kvar där den är. den smälter inte in men den e en del av lgh. det var en av de första sakerna vi satte upp i lgh.

jag skulle vilja sparka guldsmeden som har hand om våra förlovningsringar. det har gått en månad och dom e fortfarande inte klara. Jag vet inte ens hur dom ser ut så jag håller på att spricka av nyfikenhet, jag vet bara att dom e i guld + att min ring e säkert fel strl (jag fick min i julklapp så jag har inte varit med och provat dom) så då får jag lämna in den en gång till så då tar det ännu längre tid innan jag få ha min ring på mitt finger :(

Ska jobba 7.30-12.00 i morron, det känns lite konstigt, jag har inte vart på jobbet sedan i måndags(har vart ledig och sjuk) vi får väl se om stället finns kvar ;)
den 1 januari blev det rökförbud så jag kan tänkamej att det e en hel del sura miner och trytande tålamod. Då e det nog tur att jag har en kort dag :D
Efter jobbet hade jag tänkt sola lite och sedan åka bort till simhallen och simma några varv... men vi får väl se hur det blir med det. jag har sagt i flera år att jag ska börja simma regelbundet men det blir kanske någon gång ibland, om ens det. Annars tycker jag om att promenera men nu e det för kallt och med tanke på min klumpighet så e en promenad just nu förrenat med livsfara. eller iaf med brutnaben :P

nää nu ska jag titta klart på Star Wars, klippa Totte och sen krypa ner i min varma säng.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0