jag tycker inte om det! så de' så

Ibland går vikarierna mej på nerverna.
som den grabben idag, grabben e kanske inte rätt benämning. han va runt 40... men men
vi satt och fikade lite innan de boende skulle få sin mat. och vi kom in på utbildningar och jobb.
Och han började klanka ner på oss som "bara" nöjer sej med gymnasie-utbildning...  Hallå!!!!! jag slet som ett djur i tre år för att bli undersköterska!!! e det inte värt något i denna världen???
Men enligt honom så va man ju tvungen att vidare utbilda sej för att kunna få ett bra jobb och en bra lön så man kan ha råd med fina kläder, fin bil och ett fint hus... Jävla mansgris (ursäkta språket)
Och så började han fråga mej varför jag inte ville utbilda mej till sjuksköterska... Jag kanske inte vill bli sjuksköterska DAH

visst jag har inte världens bästa lön, det skulle inte skada med mer pengar, men jag älskar mitt jobb. jag storm-trivs verkligen. Jag jobbar ju hällre på ett ställe där jag trivs men kanske tjänar lite mindre än att va på ett jobb där jag inte alls trivs med mina arbetsuppgifter bara för att tjäna några extra tusen.

nu ska jag inte påstå att jag nöjer mej med att "bara" ha gymnasiebetyg... jag har tänkt på flera utbildningar bla barnmorska, sjukgymnast eller arbetsterapeut, Jag kan bara inte bestämma mej och med tanke på alla studielån som det skulle bli (barnmorska 4 år, sjukgymnast/arbetsterapeut 3 år) så tycker jag att det e ok att vänta några år tills man e säker på vad man vill...


Bye 4 now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0