Packa packa packa

jag skulle ha skrivit lite igår men det kom en massa ivägen.
Igår dog en av våra damer på jobbet (jag jobbar inom äldrevården för er som har missat det) i och med att det va "mitt" första dödsfall så fick jag mest observera vad som gjordes.
Efter jobbet stack Bella och jag hem till henne och drack kaffe, mest för att hon ville nog ha koll på min reaktion.
men det var när jag kom hem som det slog mej med en stor klubba.
Alla intryck som jag hade tagit in.
Jag somnade en liten stund framför tven och när jag vaknade så hade jag bara en bild i skallen, damen när hon låg på sin säng, en blomma mellan sina händer men bröstkorgen rörde sig inte... de blå läpparna och fingertopparna va inte hälften så påverkande som den stilla bröstkorgen. Det har jag aldrig tänkt på, hur mycket en sådan liten rörese kan påverka ett helt intryck. men det är en del av arbetet, det har jag vetat sedan dag 1.

Idag ska det packas en massa inför flytten, Totte åker  iväg nu onsdag till söndag och då vill vi ha det mesta små sakerna packade iaf. visst sen ska jag packa en massa när han e borta åxå, men jag kan ju inte ta allt. 

jag ska passa på att skämma bort mej själv när jag blir själv, äta en massa gott... vilket inte han kommer att reagera över för inget jag lagar kommer slå hans hotellfrukost (jag e inte alls avundssjuk)
en massa tjejfilmer och kanske en tjej-kväll... vi får väl se hur alla jobbar.

men men det ska nog gå bra, jag får sova med telefonen vid örat med Totte i den andra änden, jag kan nämligen inte sova utan hans snarkningar :D

Bye 4 now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0